31-03-2017 09:57
[5 zasad] Jak stworzyć SKUTECZNĄ ofertę na stronę internetową? Część 2
3. Skróć tekst do niezbędnego minimum.
Klient nie lubi “ściany tekstu”. Jeżeli każesz mu dużo czytać szybko straci zainteresowanie i przescrolluje dalej, lub co gorsza - przejdzie na stronę z ofertą konkurencji.
Co możesz zrobić, żeby zatrzymać go chwilę dłużej?
Dwa - trzy zdania na dany temat wystarczą, aby przekazać najważniejsze informacje i zachęcić do dalszego czytania. Pełen tekst ze wszystkimi szczegółami może znajdować się na innej podstronie, dostępnej np. po kliknięciu przycisku “więcej”.
4. Zdjęcia
Drugim sposobem by uczynić tekst bardziej atrakcyjnym dla czytającego są zdjęcia.
Strona internetowa to nie książka. Jej celem jest szybkie przekazanie informacji w przystępny sposób.
Dzięki grafikom Klient może jeszcze szybciej poznać Twoją ofertę, zaledwie zerkając na obrazek i wyłapując kilka słów kluczowych z umieszczonego obok tekstu.
W przypadku braku właściwych zdjęć z pomocą przychodzą ikony. Dobrze dobrany zestaw ikon poprawia warstwę wizualną strony i nadaje jej unikalnego charakteru.
Sprzedajesz produkty lub usługi wysokiej jakości? Wyraź to przy pomocy ikony diamentu lub medalu. Prosty obrazek znacznie szybciej dotrze do świadomości Klienta niż kilka elokwentnych zdań.
Więcej informacji na temat zdjęć przygotuję w którymś z kolejnych poradników. Przybliżę wtedy jakiego zdjęcia użyć, skąd brać zdjęcia stockowe - również darmowe, a także od strony technicznej: w jakim formacie i w jaki sposób zapisywać zdjęcia na stronę internetową.
5. Zróżnicowana typografia
Kolejny ważny punkt to zróżnicowana typografia. Nawet długi tekst jest bardziej przyjazny kiedy nie jest jednolity. Obok zdjęć używaj także nagłówków, list, czy chociażby pogrubienia.
Oczywiście jak we wszystkim - i tu należy zachować umiar. Jeżeli zbyt wiele słów będzie pogrubione pogrubienie straci swoją wartość.
Jeżeli zmieniasz kolor tekstu upewnij się, że współgra on z szata graficzną strony. Źle dobrany kolor tekstu potrafi zniweczyć wszelkie starania nawet najlepszego web designera.
Tutaj kolejna cenna uwaga, natury technicznej:
jeżeli zarządzasz stroną poprzez panel CMS i wklejasz fragment tekstu - upewnij się, że nie kopiujesz jego formatowania. Użytkownicy kopiujący tekst np z Worda często wklejają go wraz z ustawieniami koloru, czcionek itd. Taki tekst po wklejeniu wygląda zupełnie inaczej niż reszta strony i znacznie psuje estetykę strony.
Aby tego uniknąć wystarczy że skopiowany tekst wkleisz np. do notatnika, a następnie ponownie skopiujesz z notatnika do panelu.